سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
اربعین

حوزه/ شهردار قم گفت: با مشارکت خیرین و شهرداری قم، کیسه‌ها و سطل‌های مخصوص جمع‌آوری زباله در تمام‌مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز در آیین بدرقه کاروان اتوبوس‌رانی شهرداری قم جهت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز مهران اظهار کرد: مراسم راهپیمایی اربعین یک حرکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی است و به‌صورت نمادین شاید بزرگ‌ترین راهپیمایی در سطح شیعه، جهان و دنیا به راه می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف این حرکت از نظر وحدتی که بین مسلمین و شیعیان جهان ایجاد می‌کند، بسیار مورد توجه است.

شهردار قم با بیان اینکه درواقع این راهپیمایی بزرگداشت نام امام حسین (ع) و همراهی با کاروان اسرا است، مطرح کرد: این بزرگداشت ابعاد مختلفی دارد که اگر هرچه باشکوه‌تر برگزار شود نشان می‌دهد که شعائر دینی شیعه هرساله به‌صورتی پررنگ‌تر انجام می‌گیرد.

سقائیان نژاد با اشاره به نقش‌آفرینی تمام کشور در مسئله راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تصریح کرد: شهرداری قم نیز در این خصوص ستادی مخصوص به خود را با ۱۱ کمیته برای به تصویر کشیدن این حرکت بزرگ را تشکیل داده است و همه تلاش مجموعه مدیریت شهری در مسیر برگزاری باشکوه‌تر این مراسم خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در قم سه رکن اصلی در این خصوص دنبال می‌شود، گفت: اولین و مهم‌ترین مسئله میزبانی زائرین در داخل شهر قم است، چراکه برای تعداد زیادی زائر مثل زائرین پاکستانی، یکی از ایستگاه‌های اصلی شهر قم است که این موضوع مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

شهردار قم گفت: همچنین در برگشت از اربعین نیز یکی از مکان‌های اصلی برگشت شهر قم است که در این زمینه نیز شهر قم باید از قرارگاه‌های آماده فعالیت باشد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: همچنین در مرز خروجی نیز برای حمل‌ونقل زائرین کمک‌های از سمت شهرداری قم در نظر گرفته شد که در این جهت تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون برای این کار به مرز اعزام می‌شوند و همه در مسیر خدمت به زائران اباعبدالله (ع) آماده فعالیت هستند.

وی ضمن بیان اینکه در سال جاری قرارگاهی بین نجف و کربلا نیز قرار داده شد، گفت: امسال در تمام عمودهای مسیر پیاده‌روی یک سطل زباله با پلاستیک خاص قرار داده می‌شود تا بتوان نظافت کلی بین نجف به کربلا را تأمین کرد و با همت یکی از خیرین و بازوی اجرایی شهرداری این کار انجام می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهر قم معین کرمانشاه برای ایام اربعین است، اذعان داشت: همچنین کمک به موکب‌هایی که از قم به سمت این پیاده‌روی می‌روند و مستقر می‌شوند از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری قم در خصوص پیاده‌روی اربعین است.

سقائیان نژاد تأکید کرد: تمام این‌ها در کنار این است که تلاش می‌کنیم یک‌ذره خدماتی که در داخل شهر به زائران انجام می‌گیرد، خدشه‌دار نشود و طبق روال عادی خود ادامه یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha